آمار خرداد 89 - بصیرت110
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانند آویزنده گوهر و مروارید و طلا برگردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 خرداد 26 , ساعت 1:0 عصر
 در فتنه ها و در زمانی که راه از چاه قابل تشخیص نیست و در زمانی که دشمن با آمیختن حق و باطل با هم، نقابی از حق بر چهره می زند و مردم را به شک و تردید می اندازد در تصمیم گیری، چشم ها همه به سمت افرادی دوخته می شود که در جامعه به نوعی مرجعیت دارند بر افکار مردم؛ حرکات و سخن گفتن و نگفتن های آن هاست که بر روند تحولات جامعه اثر گذار می شود. تعبیری که برای این دسته از افراد می شود خواص است و نخبگان! موضع گیری خواص در فتنه ها به این سبب دارای اهمیت است که مستقیما بر جهت گیری گروه هایی که تحت نفوذ اوست اثر گذارند.ادامه مطلب...
سه شنبه 89 خرداد 18 , ساعت 12:48 عصر

 
از سمت راست آقایان : حجج اسلام سید مجتبی و سید مصطفی ـــ از سمت چپ حجج اسلام سید میثم و سید مسعود



حجه الاسلام سید مصطفی خامنه ای



کوه آبیدرسید مسعود و سید میثم در کنار پدر در سفر امسال مقام معظم رهبری به استان کردستان



ادامه مطلب...

سه شنبه 89 خرداد 18 , ساعت 12:37 عصر
4
سه شنبه 89 خرداد 18 , ساعت 12:24 عصر
 یکی از زشت‌ترین رذایل اخلاقی «حقد» به معنی کینه‌توزی است. علی(ع) پست‌ترین خوی‌ها را کینه دانسته و سخت‌ترین دل‌ها را دل کینه‌ورز می‌داند. ایشان کینه را به عنوان منشأ تمام عیوب و عامل اصلی «فتنه‌ها» معرفی می‌فرمایند. امام متقین(ع) کینه‌توزی را شیوه و شیمه حسودان خوانده و شدت کینه‌توزی را ناشی از شدت حسادت می‌دانند. امیرمؤمنان(ع) انسان حقود یا کینه‌ورز را «بیماری روانی» می‌دانند که در آتش حقد و حسد خود می‌سوزد و در منجلاب خودساخته‌اش دست و پا می‌زند و عذاب می‌کشد. (الحقد ألأم العیوب؛ ألأم الخُلق الحقد؛ أشد القلوب غلاً قلب الحقود؛ رأس العیوب الحقد؛ سبب الفتن الحقد؛ الحقد شیمة الحسدة؛ شدة الحقد من شدة الحسد؛ الحقود معذب النفس متضاعف الهم؛ الحقد داء دوی و مرض موبئ. (غررالحکم و دررالکلم))ادامه مطلب...
سه شنبه 89 خرداد 18 , ساعت 12:23 عصر
عکسها و بروشورهائی که توزیع نشد؛
آخرین اخبار از حاشیه سازی نافرجام در 14 خرداد
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی جهان، برخی از افراطیون جریان اصلاح طلب با حمایت سران فتنه قصد داشتند از مراسم سالگرد حضرت امام(ره) بهره برداری سیاسی کنند که با هوشیاری مسئولین و مردم، فرصت سوء استفاده از آنها گرفته شد.

ماجرای نیمه تمام ماندن سخنان سید حسن خمینی و حمله به وزیر کشور از سوی نزدیکان وی، بخشی از حاشیه های مراسم سالگرد بود که در روز 14 خرداد اتفاق افتاد.

اما اتفاقاتی هم پیش از برگزاری مراسم افتاد که مناسب است مردم هم نسبت به برخی از آنها مطلع شوند.

*بخشی از تصمیمات برگزاری مراسم 14 خرداد در جلسه ای انجام می شد که اعضای آن سید حسن خمینی، محمد علی انصاری، حمید انصاری، موسوی بجنوردی و ... بودند. البته برخی شنیده ها از حضور کروبی نیز در بعضی جلسات حکایت می کند.

*در این جلسات بارها بحث می شد که از این مراسم باید به عنوان یک فرصت تاریخی استفاده شود.

*در طی این جلسات در مورد زمان سخنرانی سید حسن قبل یا بعد از رئیس جمهور بحث های زیادی صورت گرفت.

*نمایشگاه عکسی برای توزیع در استانها تهیه شده بود که در بین آن، عکس های میرحسین با امام و همینطور بهزاد نبوی همراه امام وجود داشت که پس از اطلاع مسئولین از توزیع آن جلوگیری بعمل آمد.

*پوستر هایی برای توزیع در مراسم تهیه شده بود که روی آن شعارهای مشکوک سیاسی درج شده بود. اگر چه مسئولین تلاش کردند این پوستر ها در مراسم توزیع نشود، اما اخبار رسیده حاکی از آن است که در تعدادی از مراکز استانها و شهرهای بزرگ از جمله تهران این پوسترها توزیع شد.

*نشریه ای در این مراسم توسط تشکیلات محمد انصاری توزیع شد که در تهیه مطالب آن، بسیاری از افراد مساله دار و افراطی اصلاح طلب نقش داشتند. این نشریه که با نام رسول آفتاب منتشر شد پس از مخالفت مسئولین به صورت محدود میان مردم توزیع شد.

*شنیده شده است که از 9 هزار کارت مخصوص به ورود به مراسم، 2 هزار کارت برای ورود برخی افراد خاص در نظر گرفته شده بود که این موضوع نیز با اطلاع مسئولین مورد پیگیری قرار می گی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ