آمار سخنان جلیلی - بصیرت110
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 92 خرداد 4 , ساعت 10:15 صبح
اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی با حضور بیش از 20 رسانه داخلی و خارجی برگزار شد.
گروه سیاسی مشرق _ اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه) در محل ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

این میتنگ انتخاباتی با حضور بیش از 20 رسانه داخلی و خارجی برگزار شد.

در ابتدای ورودی ورزشگاه شیرودی بروشورهای تبلیغاتی و پوسترهایی تحت عنوان "چرا جلیلی؟" پخش می شد که با استقبال مخاطبین همراه بود.

در سالن همایش در کنار پوسترهای شهدای هسته ای که جزء لاینفک همایش های سعید جلیلی است این بار پرچم هایی از کشورهای بحرین، عراق، لبنان و مصر تحت عنوان موضوع بیداری اسلامی و تحولات منطقه به چشم می خورد که گویای اولویت داشتن این موضوع برای حامیان جلیلی بود.

در این مراسم مسئولان و شخصیت‌های سیاسی از جمله حسین الله‌کرم دبیرکل حزب‌الله، سید ناصر حسینی «نویسنده کتاب پایی که جا ماند»، وحید جلیلی، محمد حسینی وزیر ارشاد، حمید رسایی نمایندگان تهران، خواجه سروی، علی خطیبی و سید‌حسین نقوی نماینده ورامین، آرش میراسماعیلی و یوسفعلی میرشکاک حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سید ناصر حسینی «نویسنده کتاب پایی که جا ماند» به سخنرانی پرداخت و پس از آن مجری مراسم از
بازتاب های کاندیداتوری جلیلی در رسانه های مطرح خارجی و تحلیلی های آنها پیرامون شخصیت این کاندیدای انتخاباتی گفت.



نفر بعدی علیرضا قزوه بود که بر روی سن آمد و با بیان اینکه "این اولین میتینگ انتخاباتی است که در طول عمر خود حضور پیدا می کنم" تاکید کرد: رای دادن به سعید جلیلی، رای دادن به شهیدان مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران است و نشانه ی امتداد گفتمان آنها است.

پس از سخنرانی سعید جلیلی بیانیه ای در پاسخ به
سخنان اخیر علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی خوانده شد. در بخشی از این بیانیه آمده بود: جلیلی آن روزی که لازم بود یک پایش را در کنار دوستان شهیدش به امانت گذاشت تا امثال شما با خیال راحت دکتر شوید و کیلومترها راهی که دولت های سازشکار قبلی عقب نشینی کرده بودند را با یک پا برگشت و پیروز میدان بود همین الان هم جلیلی با همین یک پا کیلومترها از شما و آقازاده ها جلوتر است جلیلی امروز برای حرکت در راه آرمان های امام(ره) و شهدا نه دو پا بلکه انشاءالله با دعای امت انقلابی بال های تیز پرواز الهی با خود دارد.

سخنران بعدی علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی بود که سخنان خود را با تبریک سالروز مقاومت و آزادسازی شهر خرمشهر آغاز کرد. او در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: برگ برنده ملت ایران در مصاف با دشمنان "جلیلی" است.



حامیان سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی با شعارهایی همچون «جلیلیه پاینده، رئیس جمهور آینده»، «خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پاینده باد»، «مالک اشتر علی، جلیلی»، «خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پاینده باد» حمایت خود را از وی نشان می دادند.

جلیلی پس از ورود به سالن همایش بر روی سن آمد و سخنان خود را با سلام بر امیرالمومنین علی (ع) آغاز کرد و فرازی از زیارت امین الله را خواند و در ادامه به شاخص هایی که امیرالمومنین در نامه ای به مالک اشتر خطاب کرده بود اشاره کرد و گفت: سعادت و پیشرفت حاصل نمی شود مگر با پیروی از مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و هر گفتمانی این شاخص را سرلوحه کار خود قرار ندهد گفتمانی ابتر است و باعث شقاوت و بدبختی و پس رفت جامعه می شود.

سعید جلیلی که سخنرانی خود را به طرح گفتمان انقلای اسلامی و گفتمان مقاومت اختصاص داده بود، تاکید کرد: کسی که سکان‌دار قوه مجریه می‌شود باید بتواند با برنامه و باور به گفتمان انقلاب، ظرفیت‌های کشور را به بهترین شکل آزاد کند.



جلیلی در بخشی از سخنان خود با اشراه به سخنان اخیر حسن روحانی مبنی بر کدخدایی آمریکا در دهکده جهانی و لزوم ارتباط با کدخدا، اظهار داشت: ما به لطف خدا تصمیم داریم که نظام اسلامی را احیا کنیم و اگر نوکران آمریکا نمی پسندند و آن را قدرت طلبی و توسعه طلبی می دانند از آن باکی نداریم و از آن استقبال می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: گفتمان حضرت امام (ره) در سیاست خارجی نه تنها کدخدایی را برای جهان نمی‌پذیرد بلکه هیچ قدرتی را به رسمیت نمی‌شناسد.


_ در ادامه مشروح گزارش همایش انتخاباتی سعید جلیلی در ورزشگاه شهید شیرودی را ملاحظه می‌کنید؛



باید فردی رئیس‌جمهور شود که گفتمان اصیل انقلاب را دنبال کند

سیدناصر حسینی‌پور فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" در اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی در ابتدای سخنانش ضمن تجلیل از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گفت: سلام و درود خداوند بر شهدایی که سوم خرداد و عزت و سربلندی برای کشور فراهم آوردند.

وی با بیان اینکه 2 راه زندگی در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: یک راه تحت سلطه و پذیرش آقایی استکبار جهانی است و راه دوم سالار مکتب اهل بیت در زندگی است.


فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: راه اول باعث ذلت و زیرسلطه بودن می‌‌شود اما کسانی که راه دوم را انتخاب می‌کنند باید سختی بکشند و شهدا و کسانی که حماسه خرمشهر را خلق کردند راه دوم را انتخاب کردند و همانهایی که وزیر دفاع عراق در مورد آنها گفت: اگر سربازانی مانند فرزندان خمینی داشتیم دنیا را فتح می‌کردیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: براساس گفتمان انقلاب و راه اصلی امام و رهبری باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که در مسیر گفتمام اصیل انقلاب حرکت کند چرا که گفتمان انقلاب در دفاع مقدس پیاده کردیم و این مورد باعث پیروزی ما شد و باعث شد که تمام معادلات را بر هم بزنیم اما گفتمان انقلاب در فرهنگ و اقتصاد اجرایی و بومی نشد.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ نیستیم اما در شرایط پیچیده‌تری قرار داریم، گفت: اکنون نیاز به فردی داریم که شرایط ما را در مسائل بین‌المللی بفهمد و تجربه داشته باشد چرا که مسائل بین‌المللی با پیچیدگی‌های خاص خودش آدم‌های خودش را نیاز دارد. در گذشته کسانی را داشتیم که با لبخند زدن خودشان را پیروز نشان می‌دادند اما با بررسی کارنامه‌ آنها متوجه می‌شویم که راه سازش را دنبال کردند اما امروز باید فردی را انتخاب کنیم که شخصیتی مقاوم و باتجربه باشد و گفتمان انقلاب را پیاده کند.


برگ برنده ملت ایران در مصاف با دشمنان "جلیلی" است

علی باقری رئیس ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی در نخستین همایش انتخاباتی سعید جلیلی با اشاره به اینکه امروز سوم خرداد روز آزادی خرمشهر و تبلور مقاومت ملی گفت: سالها پیش مردی سیه‌دل چشم طمع با این سرزمین داشت و با حمله نظامی به خاک ایران تصور می‌کرد می‌تواند ذر‌ه‌ای از خاک ایران را جدا کند.

وی افزود: اما بسیجیان به فرماندهی همت‌ها و باکری‌ها اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ملت از کشور جدا شود و تا آینده‌ای نامعلوم هیچ دردمنشی به خود اجازه نخواهد داد که چشم طمع به خاک ایران داشته باشد.

باقری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: دشمنان ما سودای تقابل با پیشرفت ما در همه عرصه‌ها دارند ولی پیشرفت‌های ما آنان را درمانده کرده است.

وی تاکید کرد: امروز ما یک برگ برنده از همرزمان خرازی و باکری‌ها داریم؛ برگ برنده ما در مصاف دشمنان ملت یکی و آنهم جلیلی است.

مسئول تبلیغاتی ستاد جلیلی ادامه داد: جلیلی یکی است و بدیل و بدل هم ندارد. جلیلی یکی است و رای ما همه فقط جلیلی است.

باقری تاکید کرد: رای به جلیلی فقط رای به یک فرد و جانباز نیست، صرفاً رای به یک فرمانده نیست، رای به مذاکره‌کننده قوی و مقاوم نیست بلکه رای به ایرانی مستقل، پیشرفته، نمونه و پیش‌رو در تمدن اسلامی در دهه آینده است.

وی با بیان اینکه امروز ما جمع شده‌ایم تا با گفتمان جلیلی بیعت کنیم اظهار داشت: تجمع ما صرفا بیعت یکنفره نیست. ما امروز بیعت می‌کنیم که هر کدام به عنوان یک رسانه برای رساندن پیام جلیلی به زن و مرد این کشور عمل کنیم تا منویات رهبری که مبتنی بر ساختن ایران اسلامی براساس گفتمان انقلاب اسلامی است را اعلام کنیم و در این 20 روز برای معرفی این در گرانبها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

باقری ادامه داد: جلیلی مردی است که صرفا بر اساس تکلیف به این میدان آمده و هیچ بار و بنه‌ای در اختیار ندارد. او صرفا برای رسالتی به میدان آمده و ما وظیفه داریم او را یاری کنیم . هر یک از شما نیز به عنوان یک رسانه پویا تبلیغ این در گرانبها باشید.


سعید جلیلی:
هیچ ژاندارم و کدخدایی برای جهان نمی‌پذیریم / گفتمان انقلاب اسلامی؛رمز پیشرفت‌های بزرگ

سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در اولین همایش انتخاباتیش که با عنوان "مقاومت، رمز پیشرفت" در سالن افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین علی (ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر، گفت: علت اینکه 13 رجب را تبریک می‌گوییم این است که این روز بشارت به یک موعودی است که به وی خطاب می‌کنیم، شهادت می‌دهیم که تو در راه خدا جهاد کردی و تا آخر در این مسیر ثابت قدم باقی ماندی و آنچه که اهمیت دارد این است که به وی می‌گوییم تو این کارها را تا لحظه آخر عمر انجام دادی.

وی ادامه داد: امیرمومنان کسی است که وقتی می‌خواهد فردی را به عنوان کارگزار نظام اسلامی قرار دهد اهدافی برای او تعیین می‌کند که این اهداف دنیا و آخرت مردم را دنبال می‌کند و تمایز نظام اسلامی را با دیگر نظام‌ها چنین اهدافی اعلام می‌کند.

جلیلی با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر، گفت: در ابتدای نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر دو شاخص مهم را برای همه کارگزاران مکتب علوی بیان می‌کنند و می‌گویند ای مالک! سعادت،‌ پیشرفت و تعالی مگر با پیروی از فرائض و سنن الهی به دست نمی‌آید و هر گفتمانی که حرف از پیشرفت می‌زند اما به فرائض و سنن الهی توجه نمی‌کند ابتر خواهد بود.



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص شاخص دوم، گفت: حضرت می‌فرمایند اگر طبق فرائض و سنن الهی عمل نکنید و در مورد آن گفتمان‌سازی نکنید نه تنها پیشرفت نمی‌کنید بلکه دچار پسرفت و بدبختی خواهید شد و اگر کسی بخواهد این مسیر را با انکار گفتمان علوی دنبال کند، آن مسیر فرجامی جز پسرفت،‌عقب‌گرد و بدبختی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت در سایه پیروی از گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) به دست می‌آید، اظهار داشت: پسرفت نیز در سایه این گفتمان و یا ضایع کردن این گفتمان است که حاصل می‌شود و انقلاب اسلامی ایران پذیرش این نکته و لبیک عملی در پذیرش به این گفتمان بود و امروز باید هوشیار بود و هشداری که حضرت امیر به مالک دادند مورد توجه قرار داد.

جلیلی خاطر نشان کرد: مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرد که اندیشه اسلام ناب محمدی انکار شود یعنی گفتمانی که امام عظیم الاشان آن را احیا کرد و مقام معظم رهبری نیز آن را دنبال می‌کند این گفتمان مسیر پیشرفت و تعالی کشور را رقم می‌زند و تمام دشمنان انقلاب اسلامی تمام سعی خود را انجام دادند تا اجازه ندهند این گفتمان ریشه بدواند و با همه توان از طریق مقابله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش می‌کنند تا این گفتمان پا نگیرد.



دبیر شورای عالی امنیت ملی ،‌گفت: کسانی سعی کردند این گفتمان را انکار کنند و یا آن را ناکارآمد نشان دهند، اما حضرت امام به صراحت اعلام می‌کردند به تنها چیزی که باید فکر کنید استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است و هرچقدر استوارتر شود طمع دشمنان کمتر و کارآمدی نظام بیشتر می‌شود و سوم خرداد و فتح خرمشهر تبلور این گفتمان در عرصه اجتماعی بود.

وی خاطر نشان کرد: سوم خرداد نشانه‌ای بود که نشان داد باوجود اینکه هرگاه کشور ما درگیر جنگی بوده قسمتی از کشور را از دست داده اما با تبلور گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) افتخار آفرید و سوم خرداد نمایانگر کارآمدی این گفتمان برای ما و برای دشمنان بود.

جلیلی اضافه کرد: اگر در سوم خرداد "یاعلی" گفتیم و خرمشهر آزاد شد یاعلی صرفا رمز گفتمان نبود بلکه رمز پیشرفت بود و بر این اعتقادیم آن یاعلی که توانست خرمشهر را آزاد کند می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های کشور را در بسیاری از عرصه‌ها آزاد کند و امروز نیز در عرصه‌های دیگری نمود پیدا کرده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در تشریح نمود این گفتمان در زمان حال، خاطر نشان کرد: اگر دیدید که جنوب لبنان آزاد شد به علت تکثیر این شعار و رساندن آن به آنجا بود و اگر می‌بینید که در مقابله با رژیم صهیونیستی جبهه مقاومت پیروز می‌شود به همین علت است و اگر عزت نظام افزایش یافته و باعث ارتقاء نظام در جهان شده است حاصل این گفتمان است.

وی افزود: این گفتمان ظرفیت بالایی را برای کشور به ثمر آورده است و در نظامی که امروز بر جهان حاکم است همه به مقابله با این گفتمان می‌ایستند.

جلیلی با اشاره به این گفته حضرت امام که دلیلی ندارد مسلمانان جهان را به گفتمان اسلام ناب محمدی دعوت نکنیم، گفت: این گفتمان حضرت امام است که نه تنها کدخدا و ژاندارمی برای جهان نمی‌پذیرد بلکه نظام سلطه را نیز رد می‌کند و امام این واقعیت را بیان می‌کنند و این سیاست را بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش نفوذ اسلام و کاهش تاثیر نظام سلطه در جهان هستیم از دشمنی دشمنان نیز نمی‌هراسیم و بعد به صراحت اعلام می‌کند که به دنبال خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی و تکثیر نظام نبوی و رسول‌الله (ص) هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این گفتمان روز به روز بر اقتدار نظام اسلامی در جهان افزوده است، اظهار داشت: اینکه این گفتمان به چه دلیل می‌تواند چنین ظرفیتی را ایجاد کند دو دلیل عمده دارد که یکی خود امام و قدرت این اندیشه و گفتمان است و دیگری مردمی که حامی این گفتمان هستند و این توده‌های مردم مومن هستند که می‌توانند تولید قدرت و چنین ظرفیتی را ایجاد کنند و اگر می‌خواهیم چنین گفتمانی پیشرفت کند باید به حامیان اصلی این گفتمان که مردم مومن هستند توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر این گفتمان بخواهد پیشرفت کند، نگاه باید به سمت مردمی باشد که نه تنها به این گفتمان اعتقاد دارند بلکه حاضرند از همه چیز خود در این مسیر بگذرند و بر این باوریم که این گفتمان و این مردم اگر در همه عرصه‌ها ظرفیت خود را آزاد کنند همانند دفاع مقدس که توانست پیروزی‌های مهمی را به ارمغان بیاورد، اکنون نیز می‌تواند در فرهنگ، اقتصاد،‌ صنعت و سیاست جاری شود و پیروزی‌های بزرگی را فراهم آورد.

جلیلی با اشاره به گفته‌ای از حضرت امام مبنی بر اینکه اگر تفکر بسیجی در کشوری دنبال شد چشم دشمنان از آن دور می‌شود، گفت: این تفکر در جنگ تحمیلی نشان داد که می‌توان اسلام را پیروز جهان کرد و مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور این است که با اعتقاد به این گفتمان تمام ظرفیت‌ها را در جهت تحقق این گفتمان آزاد کند که اگر اینطور شد همانند آزادسازی خرمشهر شاهد پیروزی‌های بزرگی در اقتصاد، فرهنگ خواهیم بود.



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنچه مهم است این است که در این جهت قدم برداریم و نتیجه، فرع قضیه است و اصل حرکت در این جهت است.

جلیلی ادامه داد: مالک به مصر نرسید، ولی نام او به عنوان کارگزار امام در تاریخ ثبت شد و از او هماره به بزرگی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امام در پیام به مالک از خدا می خواهد هم مالک و هم خود امام را موفق از آنچه رضای خداوند در آن است کند، اظهار داشت: امام می‌فرمایند مهم آن است که گام بردارید در جهت رضای خدا و اگر خطا کردید در پیشگاه خدا و مردم به صراحت بیان کن.

این کاندیدای انتخابات یازدهم با اشاره به دعای امام مبنی بر سعادتمند و شهید شدن مالک اشتر، تاکید کرد: همه باید در این تلاشی که داریم در چند روز با این نگاه که گفتمان اسلام ناب را ترویج کنیم می‌توانیم موجب پیشرفت کشور شویم. رویگردانی از این گفتمان به جز تباهی برای کشور نتیجه‌ای ندارد.

به گفته جلیلی باید تمام ظرفیت کشور به خصوص ظرفیت آحاد مردم آزاد شود تا همه ما و شما بتوانیم مخاطبان خوبی برای امام و پیرو خوبی برای مقام معظم رهبری که پرچم‌دار اسلام ناب و مکتب علوی است، باشیم.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ