آمار خروج موسوی و کروبی از تهران تکذیب شد؛ - بصیرت110
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان، حاکم بر مردم اند و دانشمندان، حاکم بر شاهان . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 88 دی 10 , ساعت 2:41 صبح
 
اخبار متناقض از وضعیت موسوی و کروبی
در حالیکه ایرنا اعلام کرد میرحسین موسوی و مهدی کروبی تهران را به مقصد غرب مازندران ترک کرده‌اند، فرزند کروبی می گوید وی تهران است و مسائل کشور را پیگیری می کند. یک منبع آگاه خروج این دو چهره معترض از تهران را تکذیب کرد.
خروج مهدی کروبی و میرحسین موسوی از تهران را تکذیب شد.

به گزارش «فردا»، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی (از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و سران جریان معترض) خروج پدرش از تهران را تکذیب کرد.

پیش از این، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در خبری نوشته بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی تهران را به مقصد غرب مازندران ترک کرده‌اند.
<**ادامه مطلب...**>
این خبرگزاری، دلیل خروج این دو نفر از تهران را «افزایش مطالبات مردم خشمگین برای مجازات آنها» عنوان کرده و با استناد به گزارش‌هایی، «سردرگمی و هراس آنان» را حکایت می کند.

حسین کروبی در واکنش به این خبر گفت:«پدرم تهران است و به جد پیگیر مسائل روز.»

در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری فارس نیز انتشار خبر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «خروج سران فتنه از تهران» را کار عوامل فتنه خواند.

شایان ذکر است که خبر ایرنا در رابطه با خروج موسوی و کروبی از تهران با انعکاس گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای غرب مواجه شد.

شبکه‌های خبری فرانس 24، بی‌بی‌سی عربی و الجزیره این خبر را بصورت زیرنویس کردند.

بخش عربی بی‌بی‌سی این خبر را به نقل از منابع داخلی خود تکذیب کرد.

شایعه بازداشت رهنورد

در همین حال، برخی منابع خبری نیز از بازداشت همسر میرحسین موسوی گزارش کردند.

با وجود اینکه هیچ یک از منابع رسمی و یا غیررسمی این خبر را تکذیب نکردند، ویدوئی از زهرا رهنورد و همسرش در مراسم خاکسپاری خواهرزاده میرحسین موسوی منتشر شده است.

مراسم خاکسپاری خواهرزاده میرحسین موسوی امروز صبح در بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

بنابر اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خواهرزاده میرحسین موسوی از سوی منافقین در منطقه‌ای خارج از منطقه اغتشاشات روز یک‌شنبه ترور شده است.

موضع مسئولان در مورد دستگیری سران معترضین

جانشین فرمانده‌کل نیروی انتظامی کشور امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای نسبت به احتمال دستگیری موسوی و کروبی واکنش نشان داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "بازداشت سران معترضین در دستور کار پلیس قرار ندارد" گفت: ما به دنبال بزرگ کردن کسی با دستگیر کردن آنها نیستیم.

وی هم‌چنین تاکید کرد که «چنین دستوری به پلیس اعلام نشده است».

پیش از این نیز جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران گفته بود که « برخورد با سران فتنه زمان خاص خودش را دارد که در وقتش با قدرت عمل خواهیم کرد.»

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در این رابطه تصریح کرده بود که « اگر هر سه سران فتنه را بازداشتگاه بیندازند آب هم از آب تکان نمی‌خورد لذا برخورد با هر کس متفاوت است زمانی برخورد فیزیکی و دیگری عدم برخورد فیزیکی لازم است.»

درخواست مردم

امروز، جمع کثیری از مردم در تجمعی که به مناسبت محکوم کردن هتک حرمت عاشورای حسینی برگزار شده بود، خواستار برخورد با سران فتنه شدند.

در همین حال، آیت‌الله علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد مقدس که سخنران این مراسم بود، خطاب به سران فتنه گفت که هنوز مهلت دارند تا توبه کنند.

وی از دستگاه قضا خواست تا مهلتی برای برگشت موسوی و کروبی به آغوش ملت تعیین نماید.

هم‌چنین برخی از گزارش‌ها نیز از تجمع جمعی از مردم و دانشجویان در مقابل دفتر میرحسین موسوی و قوه قضائیه جهت پافشاری بر این خواسته حکایت می‌کند.

آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه پیش‌تر تاکید کرده بود که «نظام به اندازه کافی برای برخورد با سران فتنه سند دارد.»

چهارشنبه شب نیز معاون اول قوه قضائیه، مجازات سران فتنه را منوط به شرطی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که در گفت‌و‌گو ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت کرده بود، گفت:« اگر خواص اعلام برائت نکنند، موضع‌گیری نکنند، بدانند که قطعا در تمامی جرم‌ها مجازات خواهند شد.»


لیست کل یادداشت های این وبلاگ